Danmarks første transformer- og ladeanlæg til batteritog

Det bliver portugisiske Efacec, der skal etablere transformer- og ladeanlæg til Danmarks første batteritog. Dette er udfaldet af et stort og komplekst EU-udbud, som Midtjyske Jernbaner netop har afsluttet. Forude venter en detaljeret design- og godkendelses­proces, inden det endelige byggeri ved Lemvig Station kan påbegyndes, forventeligt i efteråret 2024. Stort EU-udbud gennemført Den 2. juni […]

Læs mere

Billetsalg i togene på Lemvigbanen stopper til december

Fra 10. december er det ikke længere muligt at købe billetter i Midtjyske Jernbaners tog på Lemvigbanen (Vemb–Lemvig–Thyborøn). Billetautomaterne er nemlig nedslidte, og vedligeholdelsesomkostningerne er blevet for høje. Midttrafik, der er ansvarlig for alt billetsalg hos Midtjyske Jernbaner, anbefaler, at kunderne allerede nu skifter til alternativer som Midttrafik app eller rejsekort. Førtids- og seniorpensionister og […]

Læs mere

Vi udfører sporvedligehold på Lemvigbanen

I de kommende uger foretager vi almindeligt vedligehold af vores spor på Lemvigbanen. Arbejdet involverer både svejsearbejde, ballastfejning og brug af stoppemaskine. Derfor vil der forekomme noget støj i de timer, vi arbejder. For ikke at påvirke togdriften foregår arbejdet i aften- og nattetimerne. Uge 40: Vi arbejder på strækningen mellem Bækmarksbro og Lemvig natten mellem […]

Læs mere

Ingen planer om større sporfornyelsesprojekter før 2025

Vi har modtaget en række henvendelser fra kunder, der spørger, om sporet på strækningen mellem Holstebro og Skjern snart skal lukkes på grund af længerevarende sporfornyelse. Dette er ikke tilfældet. Først fra 2025 forventer Banedanmark at gå i gang med sporfornyelsen. Banedanmark, som ejer og forvalter størstedelen af den danske jernbaneinfrastruktur, bl.a. strækningen mellem Holstebro […]

Læs mere